BÖCEKLER DE UYURLAR MI?
Evet uyurlar. Kısaca şöyle de diyebiliriz; mesela polen aldıkları çiçekler geceleri kapanan arı, kelebek gibi böcekler, gündüz çalışıp gece uyurlar.
Bazı böcekler ise, kuşlardan ve diğer yırtıcılardan korunmak için geceleri beslenirler.
Meyve sineklerinde uyku davranışı araştırmasında, dinlenme halindeki sinekleri ürkütmek, faaliyet durumundaki sineklere göre daha zor olmuş; tıpkı biz uyurken dikkatimizi çekmenin, uyanıkken dikkatimizi çekmekten daha zor olması gibi. Ayrıca bilim adamları, sineklerin bulundukları kaba geceleyin periyodik şekilde vurarak uyanık tutmuşlar, o sinekler tıpkı bizim bütün gece uyumadıkları için, gündüz vakti uykulu uykulu dolaşmışlar. Aralarında o bilim adamları hakkında neler demişlerdir neler:)

***
ŞEKER YEDİĞİMİZDE NEDEN SUSARIZ?
Şekerli gıdalar yediğimizde, besindeki şeker önce midemize, oradan da kan dolaşımımıza geçer ve vücudu dolaşmaya başlar. Bu esnada şeker molekülleri kandaki ve hücrelerdeki suyu da emdiği için, hücrelerimizin çalışmak için ihtiyaç duydukları su azalmış olur.
Çok şükür ki Allah, bedenimize bu problemli durumu düzeltecek sistemleri de koyduğu için, sıvı kaybeden hücrelerden beynimize kimyasal sinyaller yola çıkar ve su ihtiyacı içinde olduklarını bildirirler. Beynimizde bu duruma cevaben sıvı almamız gerektiğine dair bir his oluşmasını sağlar: Susuzluk hissi.

***
GÜNEŞTEN GELEN ULTRAVİYOLE (UV) IŞINLARI TÜM İNSANLAR İÇİN ZARARLI MI?
Bunun cevabı hayır. Esmer ve koyu tenli insanlar için bu ışınlar zararlı değil. Allah bizleri güneşin zararlı ışınlarından korumak için bedenimizde bazı sistemler çalıştırıyor. Bu sistemi çalıştırarak vücudumuzda melanin dediğimiz bir kimyasal üretiliyor. Melanin, aynı zamanda insanların ten rengini de belirleyen bir faktör. Daha çok güneş ışığı alan bölgelerde, o insanları koruyacak şekilde bedenlerinde bol miktarda melanin üretiliyor. Kuzey bölgelerine doğru gidildikçe insanların teninde daha az ihtiyaç olduğu için melanin miktarı da azalıyor. Bu nedenle ten rengi daha açık oluyor.
UV ışınlarının bir tehlikesi, cilt kanserine sebep olmasıdır. Koyu renk ciltte, üretilen melanin miktarı yoğun olduğu için tehlike yok. Ancak açık tenli insanlar, zararlı UV ışınlarından korunabilecek kadar melanin üretemiyorlar. Bundan dolayı güneş kremi vb kullanabilirler.

***
Kurbağaların derileri geçirgen olduğu için, suyu derilerinden de emerler. Bu sebeple de su içme ihtiyacı hissetmezler.

***
Bilinen en yaşlı Japon balığı, 41 yaşındaydı, adı da Fred'di. Ama adının Fred olduğunu bilmiyordu:)

Sesini Yükselt!
Yorumunu Herkesle Paylaş En Çok
Beğeni Alan Yorum En Üstte Yayınlansın.
Yorum yapabilmek için giriş yapınız